The art of life

15 mei 2019 - Rome, Italië

Tijdens de wandeling naar school horen we een doffe knal; een Italiaanse gentlemen helpt zijn zwangere vrouw uit de auto waarbij de deur de andere auto hard raakt.... De stoep ligt vol gevaren, gebroken of verdwenen tegels.... Onze lift, welke ik niet durf te gebruiken stamt uit de tijd van Musolini en in mijn appartement behoren scheuren in de muur als tomatensaus op een pizza en duurt het 3 minuten voordat er warm water uit de kraan komt.

Een café doppio word voor € 1,40 geserveerd door een vriendelijk ogende Italiaanse schone, waarbij het lepeltje zorgt dat mijn zin in koffie toeneemt. Tijdens mijn bezoek aan de giro D'Italia kom ik in contact met Italianen en vertel dat ik Italiaans wil leren, uitgebreid nemen ze de tijd uit te leggen dat 'Il Sole' vandaag niet schijnt, Tom Dumoulin is 'Caduto' 4 km voor de finish en Ajax geweldig 'Calcio' heeft gespeeld. Ze nemen me mee naar een Gelateria waar ik 2 bolletjes ijs in een 'Corno' krijg, aangevuld met een cremesupstantie en een koekje om het af te maken, en dat voor €2,-

In het dorpje Frascati, bekend om haar wijn, ben ik aan het videobellen met vrienden en de standaard Italiaan wilt maar al te graag zwaaien in de camera, Mark en Kim zwaaien lachend terug.

De Pizzeria serveert Prosciutto met buffolo Mozzarella aan elke tafel waarbij gasten elkaar gelukkig aan kijken als er een hap genomen word, uiteraard heb ik mijn plaats ook zorgvuldig uitgekozen 😋

Ik begin te beseffen wat Dolce Vita betekent; Een Italiaan is verre van materialistisch en word gelukkig van kleine dagelijkse dingen...

1. Inie:
    15 mei 2019
    Hoi, Jorick, Je bent nu 3 dagen weg en heb al heel veel meegemaakt. Vooral het eten en drinken wat voor jou zeer belangrijk is is volop aanwezig. We hebben al veel heerlijke hapjes voorbij zien komen. Geniet van alles !!!!
  2. Hans Esmeijer:
    15 mei 2019
    Geweldig verhaal kerel. Geniet maar lekker.
  3. Els en Peter:
    15 mei 2019
    Leuk om jouw verblijf te volgen. Nog veel plezier en een leerzame tijd voor jullie beiden.
  4. Claudette:
    15 mei 2019
    Je schrijft erg leuk broer! Zet je avontuur voort...
  5. Sandy:
    Sembra fantastico godersi la tua avventura in Italian 😍😘
  6. Mark:
    15 mei 2019
    Geboren blogger...blijven vastleggen! Divertiti amico mio!
  7. Sharon:
    15 mei 2019
    Ik blijf je bloggen lezen, kan me er een geweldige voorstelling van maken door hoe jij schrijft! Geniet er van!
  8. Angela:
    15 mei 2019
    Jij zit helemaal op je plek!! Ik vrees dat je niet meer terug gaat komen ;-) Geniet ervan XxX
  9. Sjoerd:
    15 mei 2019
    Super divertente da leggere le tue storie amico!
  10. Jorick:
    15 mei 2019
    Grazie mio amicci, goed om te horen dat jullie er een beeld bij kunnen vormen en ik kom zeker terug....om jullie vaarwel te zeggen. Mucho grazie Bella amicca.
  11. Dennis:
    16 mei 2019
    He levensgenieter 😀,
    Leuke verhalen! Het schrijven van je reisblog gaat je al netzo goed af als ‘Het zakelijke sprookjesboek’ 😂 Leuk om je belevenissen zo te volgen. Nogmaals geniet van het mooie en gezellige Italië en al je belevenissen!

Gr.
    Dennis
  12. Wilie:
    16 mei 2019
    Volgens mij vermaak je je wel Bene, ti auguro una buona giornata