Internationaal

21 mei 2019 - Rome, Italië

Laten we voorop stellen, dat het niet mijn bedoeling was zoveel blogs te schijven, zoals ik in Ollanda al aangaf, maar mede door jullie reacties en mijn plezier om iets te schrijven, weer eentje.

Alles wat ik schrijf lijkt te mooi om waar te zijn. Dat is het ook. Mijn appartement, 150 meter vanaf Termini stationi, goed voor 175 miljoen passagiers per jaar, is pickpocketing en zijn drugs tering en inslag. De tijd dat ik hier zit komt dus bijna iedereen die in Ollanda woont langs me op. Honderden zwervers liggen in zelf gebouwde huisjes van karton, vaak samen met een hond en zijn aan het bedelen. Goed om te zien dat de honden genoeg te eten krijgen en anders heb ik altijd een biscuit bij me... Ook al zijn het zwervers word ik vriendelijk bedankt met 'grazie amicco', Enkele personen welke dringend psychische hulp nodig hebben, zie ik 20 keer per dag en ik kijk recht door ze heen, maar met mijn uiterlijk en één blik zijn ze voor mij geen bedreiging.

Ik woon, want zo voel ik het inmiddels, in de wijk Esquilino, vol met Chinezen die elke tegel proberen onder te spugen en Afrikaanse mannen die rommel proberen te slijten. Terwijl ik me veilig voel, staat de plaatselijke brandweer te wachten op een ladderwagen om een patiënt aan de ambulance over te dragen, met een wachtende brandweerman met een sigaret op zijn lip. 's nachts als ik alleen loop, ben ik voorbereid en heb de, door mijn vrienden gekregen externe oplader een extra functie gegeven, door deze in mijn gebalde vuist te houden, goed voor 280 gram extra gewicht, mocht het zover komen.

Vandaag is er veel polizia Locale op de been, waarschijnlijk een internationaal samenzijn van 'belengrijke personen' polizia di stato en carbinieri staan met hun ak47 te zwaaien alsof ze een act opvoeren.

Vandaag liet een toerist een E-uro vallen, (hetzelfde woord als in Ollanda, maar hier moet je met je spieren in het gezicht spreken) en de munt werd met Dagobert duck ogen gevolgd door twee zwervers. Ik denk voor mij hetzelfde als Italiaanse vrouwen met maatje 36 mij passeren, ik ben dus een vrij drukke man. Op dat moment zie ik 2 agenten op de zwervers afstorten en krijgen ze een enorm portie smeer... Uiteraard word dit door toeristen met ohhh en ahhh...verafschuwd, maar ik bedank ze en krijg een knipoog.

Op Termini, waar ik dagelijks minimaal 2x doorheen kom om naar school te komen, begin ik met te irriteren op de enorme reclameborden, en Il Calcio wat door de schermen schijnt.

Na geprobeerd te hebben kaarten voor As Roma te bemachtigen, kom ik Mark uit Michigan, the USA tegen. We pakken een pilsje en achter ons mij 2 Ieren die aan de whiskey cola zitten. Een heeft een rosso hoofd dat elk moment kan ontploffen... 'PLEASE DON'T TAKE ME HOME' zingen we met 4 man.

Als ik de samenvatting van VI heb bekeken merk ik de ophef die de snor, Derksen had weer eens een grap over homo's gemaakt. Evert Santegoed,  Albert verlinde en uiteraard onze vriend Gordon konden dit natuurlijk niet accepteren. De slechtste personen mogen tevens hun mening ventileren Mening blijkbaar in Nederland ventileren.

Als een agent iets fout doet, volgen er protesten en mag Patries Paaij haar mening hierover geven. Onze zingende vriendin, welke houd van een zure smaak, mag ook haar mening ventileren. Ajax word gehuldigd op het museumplein en Femke Halsema weet bij voorbaat uitgefloten te worden, maar ze is burgermeester dus moet haar plicht doen.

Vorige week ook met familie en vrienden van Sarah gegeten, ik kon mezelf dus gelijk voorstellen aan de beste mensen en zei dat wij bambini femini zouden krijgen, ik stuurde haar vandaag een foto van de Prenatal. Haar Oostenrijkse vriend nodigt met uit te komen skiën. Kijkend naar mijn voeten, waarvoor dank mio Padre, lijkt het ons beter een wedstrijd van Vites te bezoeken e Olllande en we wisselen nummers uit.

Na de internalionale verschillen voor mezelf geanalyseerd te hebben krijg ik een bericht van Sarah. Met haar Italiaanse temperament en Duitse eerlijkheid word er jaloers gevraagd met wie ik was, hoelang, hoe leuk ik het had en wat ik gedaan heb. Hoe ik me daarbij voel en waarom ik zoveel over mijn ex Linda, haar gezin Michiel, Liv en Wes en uiteraard, mijn grootste liefde Storm heb gehad. Het antwoord dat Linda de eerste is die elke meid die ik leuk vind als eerste mag beoordelen, geeft haar geen voldoening. Ook elk bericht op Instagram wordt door Sarah is geanalyseerd, ze vindt me dus echt leuk, maar zelfs voor mij wellicht te moeilijk?

De analyse over de verschillen tussen de landen is snel gemaakt, hoger op de wereldbol, hoe gereserveerder. Ik heb echter 1 probleem. ragazza oftewel dames. Hierbij besef ik mezelf dat vrouwen en mannen ongeacht de afkomst anders denken en de liefde zakt een piano (verdieping) lager...

Wellicht waren die eerste zes dagen te mooi om waar te zijn, ondanks de liefde die vloeit als wij een videogesprek hebben..

De tijd zal het leren, maar mio Padre e Madre, zullen Sarah ontmoeten in Bella Italia, zo verwacht ik.

1. Sandy:
    21 mei 2019
    Brommie het lijkt wel of je al weken weg bent..... Maar 't klinkt geweldig allemaal... Ben je volledig in Rome.. Dat had ik niet helemaal begrepen.. Zo ja heb je dan ook al het gezicht gevonden op piazza navona? Zit een mooi legende achter.... Veel plezier aap geniet ervan... 😘
  2. Angela:
    21 mei 2019
    Goed voor de hondjes zorgen!!! Ik hou het nauwlettend in de gaten 🧐🧐

XxX
  3. Inie:
    21 mei 2019
    Mooi verhaal !!!! Ben benieuwd, wij wachten het af.
  4. Jorick:
    21 mei 2019
    @sandy, zoals ik ook altijd een grote mond heb, verwacht ik over 100 jaar hier een legende te zijn, 🙈 #nietbang
  5. Linda Staverman:
    22 mei 2019
    Weer een goed verhaal, hihi! Als je zo actief doorgaat heb je echt een boek vol geschreven. Geniet er lekker van.. Dikke knuffel van ons 💋